lagu merapu SINAR FM











hahahha...lagu merapu kat sinar fm....ak suke dengar radio sinar fm nie...pagi2..mase kat asrama lu...dengar radio nie...ak leh lak duk senyum n gelak2 sorang2...haha..siot tol...nek gelak ak ngan celoteh kak engku ,krill dan SY..memang kelakar...pagi2..da leh wat menceriakan orang...anyway..sal lagu merapu nie..habis la rosak lagu asli artis2 malaysia nie dek perbuatan dirong nie...haahah..tapi..lawok laa..haahha...leh tahan gak krill 2..ahah

Kapal perang dan kapal selam Amerika dan British melancarkan fasa pertama serangan peluru berpandu ke atas pertahanan udara Libya dan pegawai pertahanan Amerika berkata, serangan 
itu dipercayai mengakibatkan kerosakan besar.


Dalam serangan tersebut, 112 peluru berpandu Tomahawk dilancarkan ke atas lebih 20 sasaran di pantai untuk membuka laluan kepada pasukan udara bersekutu bertindak melumpuhkan pertahanan 
udara Libya, lapor AP.

Para pegawai pertahanan Amerika berkata adalah terlalu awal untuk menilai kesan serangan tersebut, tetapi berasaskan kepada ketepatan sasaran peluru yang dilancarkan, mereka merasakan ia 
mengakibatkan kerosakan teruk ke atas pertahanan udara Libya.

Pegawai berkenaan tidak mahu disebut namanya kerana misi serangan tersebut masih berterusan.
Ketika mengumumkan misi serangan tersebut ketika melawat Brazil, Presiden Barack Obama berkata beliau keberatan mengambil langkah ketenteraan tetapi yakin ianya perlu untuk menyelamatkan 
nyawa orang awam.

Obama mengulangi bahawa beliau tidak akan menghantar tentera Amerika memasuki Libya.
“Kami tidak boleh melihat sahaja apabila seorang pemimpin yang zalim memberitahu rakyatnya 
bahawa tidak akan ada belas kasihan ke atas mereka,” katanya di Brasilia.

Setakat ini, Amerika dilihat menghadkan peranannya dalam campurtangan di Libya, dengan fokus pertamanya untuk melumpuhkan pertahanan udara Libya, dan kemudian menyerahkan kepada negara-negara Eropah dan mungkin negara-negara Arab untuk menguatkuasakan zon larangan 
terbang di atas ruang udara negara Afrika Utara

Naib Panglima William E. Gortney memberitahu wartawan bahawa serangan peluru berpandu itu
adalah permulaan kempen yang dikenali sebagai ‘Operation Odyssey Dawn’.

Katanya, matlamatnya ialah untuk menghalang tentera Muammar Gadhafi daripada melakukan lebih banyak keganasan ke atas orang awam – terutama di dalam dan di sekitar kubu pemberontak di Benghazi — dan melumpuhkan keupayaan ketenteraan Libya untuk mencabar zon larangan terbang

INGAT MATI......

kat ofis ri nie...tepat kul 11.27 am..pada hari jumaat...ak adea bukak satu video nasyid..yg bertajuk ahlan bina (bahsa arab)..ak x tau pea maksudnyer..so ak klik laa nak dengar lagu pea tu..tgk2 lam bm ..menanti di barzakh..ak dengar lah sampai habis lagu nie...seriau ak ase..berderau darah ak dengo ak lagu nie..lagu yang membuatkan ak terasa nak berginang air mata ak..padahal tengah2 edit2 koding php tu...bile ase nak berginang 2..ak terus betol2 kan kedudukan ak..hhuhuhuu....


video


Ku Merintih, Aku Menangis,
Ku Meratap, Aku Mengharap,
Ku Meminta Dihidupkan Semula,
Agar Dapat Kembali Ke Dunia Nyata,


Perjalanan Rohku,
Melengkapi Sebuah Kembara,
Singgah Di Rahim Bonda,
Sebelum Menjejak Ke Dunia,
Menanti Di Barzakh,
Sebelum Berangkat Ke Mahsyar,
Diperhitung Amalan,
Penentu Syurga Atau Sebaliknya,


Tanah Yang Basah Berwarna Merah,
Semerah Mawar Dan Jugak Rindu,
7 Langkah Pun Baru Berlalu,
Susai Talkin Penanda Syahdu,
Tenang Dan Damai Di Pusaraku,
Nisan Batu Menjadi Tugu,
Namun Tak Siapa Pun Tahu Resah Penantianku,


Terbangkitnya Aku Dari Sebuah Kematian,
Seakan Ku Dengari,
Tangis Mereka Yang Ku Tinggalkan,
Kehidupan Disini Bukan Suatu Khayalan x2
Tetapi Ia Sebenar Kejadian x2


Kembali Oh Kembli,
Kembalilah Kedalam Diri,
Sendirian Sendiri,
Sendiri Bertemankan Sepi,
Hanya Kain Putih Yang Membaluti Tubuhku,
Terbujur Dan Kaku,
Jasad Terbujur Didalam Keranda Kayu,

Ajal Yang Datang Dibuka Pintu ,
Tiada Siapa Yang Memberi Tahu,
Tiada Siapa Pun Dapat Hindari,
Tiada Siapa Yang Terkecuali,
Lemah Jemari Nafas Terhenti,
Tidak Tergambar Sakitnya Mati,
Cukup sekali Jasadku Untuk Mengulangi,

Jantung Berdenyut Kencang,
Menantikan Malaikat Datang,
Mengigil Ketakutan Gelap Pekat Dipandangan
,
Selama Ini Diceritakan x2
Kini Aku Merasakan x2
Dialam Barzakh Jasad Dikebumikan x2


Ku Merintih, Aku Menangis,
Ku Meratap, Aku Mengharap,
Ku Meminta Dihidupkan Semula,
Agar Dapat Kembali Ke Dunia Nyata,

sesekali tibe waktu sebelum nak tidur..or tika ak duk menung2 sowang2...terkadang terpk sal mati..apea yg akpk..camnea kalo ak mati ???..perasaan takut meghantui diriku..bile memikirkan da cukup lengkap ke amalan ak untuk dibawa ke "SANA"...ak terbayangkan..bile ak mati..ma,abah,adik2 ak,mek,mok ja dan org2 kesayanganku pasti ak menangisi kepermegianku...takutnyer duk dalam kubur gelap gelita cam 2..jasad tubuh tiada bernyawa..hanya roh...bile mati,terpisah la kiter dengan alam dunia untuk dihitung dan ditimbang amalan ke 2 pilihan syurga or neraka....x terjangkal oleh akal fikiran ak jika ak mati...x terjangkal oleh fikiran ak..macam mnea siksaan dalam kubur...takutnyer..mintak2 dijauhkan semua siksaan dalam kubur 2 bile ak mati nnti...itu kuasa Allah yang Maha Besar....tibe mase dan saat nyer nnti,walau berapa lame sekali pn..pasti kiter akan dijemput Illahi....



myMetro | Mangsa kedua jangkitan Adenovirus

Adenovirus dikatakan sekumpulan virus yang berasal dari kelenjar Adenoid dalam kepala berdekatan rongga hidung yang berfungsi melindungi serangan penyakit, tetapi boleh menyebabkan jangkitan pada lapisan tisu saluran pernafasan, mata, usus dan saluran kencing.

Jangkitan Adenovirus biasanya menyebabkan penyakit membabitkan sistem pernafasan, namun ia juga boleh menyebabkan cirit birit, jangkitan selaput mata, jangkitan usus dan ruam serta masalah pernafasan akut (ARD).

Pengamal perubatan, Dr S Thiru, berkata Adenovirus yang tersebar melalui rembesan atau titisan yang keluar dari saluran pernafasan, memerlukan rawatan serta penjagaan rapi.

“Virus mula agresif bila antibodi rendah dan lemah. Biasanya, ia tidak bertindak balas kepada antibiotik kecuali ada gabungan jangkitan virus dan bakteria,” kata doktor sukarelawan itu yang pernah mengikuti misi kemanusiaan di beberapa negara dunia ketiga dan membangun, termasuk Palestin dan Pakistan.

Dr Thiru berkata, antara simpton awal jangkitan Adenovirus ialah demam panas, batuk, cirit-birit dan hilang selera makan sebelum pesakit mengalami komplikasi penyakit yang lebih serius seperti masalah pernafasan teruk dan radang paru-paru.



Beberapa pengamal perubatan ketika dihubungi mengesahkan jangkitan virus itu jarang berlaku di negara ini.

sumber : Berita Harian

YA ALLAH....

Hari nie..adea satu notification fb dar kawan fb ak sampai kat email ak...dier ckp,kawan2 tlg report page nie..ak pown,cam ase pelik laa..apea nie eik..cam terpk2 ...so,ak bukak laa email tu....dier post dekat group fb(scr)......so..ak klik laa..tgk2...page fb...terkejut giler ak tgk page dier...dengan tajuk page dier yg membuatkan ak rase geram sangat....mengucap panjang ak bile bace title page 2...Muhammad Saw Bukanlah Nabi Melainkan Perampok,pedopil, Dan Tukang Cabul ....Saya seorang manusia biasa, yg kasihan melihat para muslim teken kontrak masuk neraka bersama muhamad!....ASTAGHFIRULLAH AL AZIM...ak pown..tanpa berlengah lagi..bukak fb page tu..dan bace satu2 entri...setiap entri yang ak bace..semuanyer menghina sakan agama suci islam kita...mulut ak x lepas2 mengucap bila bace kutukan diorang terhadap agama islam dan juga Nabi tercinta kita Nabi Muhammad S.A.W...astagfirullah al-azim...bila ak menaip nak post entri nie..ak rse sebak dan sedih nak karang ayat nie...sangat lah menyedihkan....org kafir adalah laknatullah...Allah laknat orang kafir yang menghina dan mengutuk Nabi suruhanNya dan agama suci ISLAM.....mase ak bace entri tersebut...terlintas dihati ak...ak doa...diorang x akan selamat sampailah ke hari kiamat...hati ak terasa amatlah geram dan sedih....




http://www.facebook.com/pages/Muhammad-Saw-Bukanlah-Nabi-Melainkan-Perampokpedopil-Dan-Tukang-Cabul/150658694960152

  • Perangkaan Kementerian Kesihatan Malaysia pada 2001 menunjukkan, kira-kira 26% saja wanita menjalani lumuran pap(pap smear) ,manakala 74% lagi memberi perhatian terhadap pemeriksaan kanser apyu dara. Di kalangan wanita Malaysia, kebanyakan kes kanser pangkal rahim iniberlaku dikalangan mereka yang berumur antara 40-50 tahun.
  • Penyakit ini hanya akan berlaku kepada mereka yang pernah melakukan hubungan seksual sahaja. Ada empat peringkat penyakit ini dan di Malaysia kebanyakan kes hanya dikesan diperingkat ketiga dan terakhir dimana hanya rawatan radioterapi sahaja sebagai langkah alternatif
  • Salah satu faktor risiko penyakit barah pangkal rahim adalah kehadiran antibodi kepada kuman papillomavirus atau HPV(kumpulan kirus yang sama yang menyebabkan ketuat kelamin atau genital wart). Ada kira-kira 100 jenis kuman HPV dan ia sangat mudah berjangkit melalui sentuhan kulit. Dalam kes barah pangkal rahim, kuman ini dijangkiti melalui hubungan kelamin, hubungan seks luar tabii, daan melalui seks oral. Ibu mengandung yang dijangkiti kuman HPV juga berupaya untuk menjangkiti anaknya hingga mendedahkan anak tersebut kepada risiko lain seperti masalah radang paru-paru. Jangkitan pada awal kehamilan juga boleh menjadi punca kepada keguguran.
  • Kebiasaanya barah ini hadir tanpa gejala awal. Seperti yang diketahui, barah pangkal rahim ini mengambil masa bertahun-tahun untuk berkembang. Sebelum berkembang, perubahan awal berlaku di dalam sel pada permukaan pangkal rahim. Ini disebut peringkat pra kanser. Antara gejalanya adalah lelehan faraj yang berair dan berbau busuk, rasa sakit semasa melakukan perhubungan seks, perdarahan dan faral antara haid atau selepas perhubungan seks dan, sebarang perdarahan dan faraj selepas putus haid.

Di peringkat kronik, gejala yang berlaku adalah seperti:

  • Berlaku perdarahan yang teruk
  • Sukar membuang air kecil
  • Hilang selera makan
  • Perut sering rasa tidak selesa atau sakit
  • Berat badan mulai menyusut
  • Keluarnya lendir atau lelehan yang sangat banyak dan busuk

  • Menurut pendapat saintis, senyum dan ketawa adalah satu senaman yang berbentuk jogging dalaman. Di mana , ia dapat merangsang seluruh badan dan mampu memberi manfaat kepada sistem saraf otak dan hormon-hormon lain.
  • Memulakan hari baru dengan senyuman bukan sahaja dapat menceriakan hidup anda. Apabila tersenyum, badan turut 'tersenyum'. Melalui kajian, senyuman juga dapat memperlahankan aliran darah yang melalui sinus ke otak.
  • Kajian menunjukkan seseorang yang ketawa sebanyak 100 kali dalam tempoh 24 jam sama seperti bersenam selama 10 minit. Ini kerana, apabila anda ketawa, tekaan  darah dan kadar denyutan jantung meningkat.
  • Menurut kajian dari Universiti Pusat Perubatan California menunjukkan senyum dan ketawa dikategorikan sebagai stres yang baik. Stres yang tidak baik akan memberi tekanan kepada sistem pertahanan badan.
  • Senyuman bukan sekadar dengan memberi reaksi gerak muka tetapi turut berkait rapat dengan penghasilan endorfin dalam otak yang dapat mengurangkan kesakitan fizikal dan emosi. Hasilnya, ia menjadikan seseorang itu lebih selesa.

About this blog

azura_blogger. Powered by Blogger.

Popular Entry

Just Me.

My photo
Skudai, Johor, Malaysia
~seorang yang periang dan seyum sokmo!!..ahakss.. ~suke berkawan...

Followers

There was an error in this gadget

Labels